نکات مهم در هنگام خرید خودروی وارداتی

-تمامی اطلاعات یک خودرو وارداتی در متن برگ ترخیص خودرو از گمرک درج شده است ؛ این اطلاعات شامل سال ساخت خودرو، تجهیزات جانبی، شماره فنی، شماره موتور و شماره شاسی می باشد .  مشتریان تمامی این اطلاعات را بایستی با شماره‌های حک شده در بین درب خودرو ، پشت کمربند ایمنی (طرف راننده)، بدنه داخلی موتور، داخل اتاق زیر صندلی عقب و سینی داشبورد تطبیق دهند.


– کد VIN که همان شاسی خودرو است. VIN Number در سمت چپ شیشه جلو اتومبیل حک شده است و مانند اثر انگشت افراد، این شماره برای خودرو منحصر به فرد است، لذا مشتریان بایستی از طریق پست الکترونیکی شرکت سازنده ، اطلاعات سال ساخت خودرو را استعلام بگیرند.


-آمپر خودروهای جدید به صورت دیجیتالی بوده و باور عموم براین است که کیلومتر خودروهای جدید غیرقابل تغییر می باشد ولیکن این باور درست نیست و باید بدانید کیلومترهای دیجیتالی هم قابل نفوذ هستند بنابراین بهترین وسیله برای آگاهی ازکیلومتر واقعی خودرو وارداتی، دستگاه دیاگ است تا به واسطه آن از طریق ECU یعنی همان مغز هوشمند خودرو اطلاعات درست کارکرد خودرو مشخص شود.

-در هنگام دریافت خودرو تمامی لوازم خودرو را به کمک دفترچه راهنمای خودرو بررسی کنید . این لوازم شامل جعبه آچار،آچارچرخ، جک، زاپاس و مثلث خطر می باشد.

-در هنگام خرید یک خودروبه لاستیک‌های آن توجه ویژه داشته باشید و به زائده‌هایی که شبیه میخ در اطراف و وسط لاستیک است دقت کنید، چرا که این زائده‌ها پس از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر از بین می‌روند.

-اگزوز خودرو هم ازجمله مواردی است که باید آن را بررسی کنید. اگزوز خودرو گرم شود گلویی اگزوز تغییر شکل ظاهری می‌دهد. بنابراین به اگزوز خودرو توجه کنید.

روغن موتور خودرو صفر کیلومتر حتما باید تمیز باشد.

-در انتخاب تیپ بندی که معمولا نوع موتور و مشخصات فنی تخصصی متفاوت می باشد. اگر خودرویی که برای خرید انتخاب کرده اید در سال آینده قرار است دچار تغییرات عمده ای نظیرتغییر طرح بدنه یا موتور شود ، سعی کنید بالاترین تیپ را خریداری کنید چون معمولا بعد از تغییرات عمده بالاترین تیپ مدل قبلی دیگر تولید نمی شود و ارزش خودرو شما بیشتر می شود.